Podnikanie sa dnes vo veľkej miere koncentruje na priestor, akým je internet. Práve tu sa totiž nachádzajú obrovské základne potenciálnych záujemcov tých ktorých služieb alebo produktov. Online priestor nám zároveň ponúka funkčné, praktické a prehľadné techniky, ako tento potenciál využiť čo najlepšie k získaniu, ako aj k udržaniu si spokojných zákazníkov, čo budú s radosťou nakupovať práve v našom e-shope.
Mnohých v tomto smere napadne napríklad email marketing. Populárna je dnes takisto pravidelná aktualizácia obsahu na sociálnej sieti. Sú to ale aj platené bannery a vyskakovacie reklamy, čo sú možno obľúbené u predajcov, ale určite nezbierajú popularitu u bežných užívateľov, čo by ich najradšej všetky zablokovali cez Adblock.
S reklamou alebo zviditeľnením sa najlepšie oplatí orientovať na najčastejšie navštevované priestory a takisto je vhodné voliť aj také formy zviditeľnenia, čo budú organické, prirodzené a mnohí návštevníci internetu si ich všimnú ako relevantné výsledky k tomu, čo hľadajú. Preto sa teší umiestnenie reklamy ako aj organické procesy zviditeľnenia na mieste, akým je internetový vyhľadávač (Google, Seznam, Bing, apod.).
U slovenských užívateľov je to najčastejšie používaný Google. A v ňom môžeme funkčný marketing deliť na sem a seo. Teda na Search Engine Marketing a na Search Engine Optimization. Prvý pojem sa dá preložiť ako Marketing vo vyhľadávačoch, čo je v stručnosti platená a kupovaná reklama v Google. Zaujímavo pôsobí druhý proces s preloženým významom Optimalizácia pre vyhľadávače, ktorá prinesie vašej stránke a vášmu brandu už spomenuté organické zviditeľnenie. Teda také, čo sa získa prirodzene a nie je spoplatnené. Dosiahnuť sa dá práve optimalizáciou stránky, jej vnútorných a vonkajších faktorov, pričom očakávaným výsledkom je zvýšenie jej postavenia vo výsledkoch hľadania.