Česká republika a jej prvá vodíková plniaca stanica

Skúšobnú prevádzku, ktorej náklady boli vyčíslené na 980 000 €by spoločnosť rada spustila v roku 2020. Hlavným cieľom plniacej stanice je preveriť špeciálne navrhnutý inovatívny dopravný prostriedok, no zatiaľ ešte nie je určené aký. Hlavný vedúci ústavu vodíkových technológií tvrdí, že konečný výber tohto prostriedku sa uskutoční do konca tohto roka.

tankování

Firma tiež uviedla, že pre začiatok chce otestovať na vodíkový pohon automobil s malou spotrebou paliva. Automobil bude mať zabudovaný palivový článok, ktorý bude vyrábať elektrinu pre motor poháňaný elektrickou energiou. Použitie palivových článkov v spolupráci s batériou vedie k ekologickejšej preprave, ako aj k preprave budúcnosti.

Projektom sa zaoberá ÚJV Rež spolu s Chemickou fakultou VŠCHT v Prahe a taktiež firmou APT, ktorá sa špecializuje najmä na dodávanie technológií. Spoločnosť EPSILON sa na projekte prisľúbila tiež a to tým, že investovala 60% do experimentálneho vývoja, vedy a výskumu.

palubní deska

Súčasné prieskumy ukazujú, že chemický priemysel má veľké prebytky vodíka. Tieto prebytky by boli v automobilovej doprave veľmi veľkým prínosom. Približne z polovice vyrobeného vodíka sa v dnešnej dobe vyrába amoniak a taktiež suroviny na výrobu hnojív. Tá zvyšná časť vodíka slúži na výrobu motorových palív a vákuových destilátov.

Podľa hovorcu jednej vodíkovej spoločnosti, má firma v pláne produkovať vodík aj pre automobilovú dopravu. Česká republika spolu s vodíkovou spoločnosťou plánuje rozšíriť dve čerpacie stanice o vodíkové stojany a to hlavne v Litvínove a Barrandove.

čerpací stanice

V súčasnosti sa v Českej republike nepredávajú žiadne autá na vodíkový pohon. Hlavným dôvodom prečo je to tak je chýbajúca infraštruktúra. Ministerstvo dopravy Českej republiky uviedlo, že v rámci celého územia českej republiky by do roku 2023 malo vzniknúť približne 10 vodíkových plniacich staníc.