Keď stratíte špičkového zamestnanca, je to ťažké. To môže robiť veci ťažké v krátkodobom horizonte – veľmi ťažké – najmä ak hovoríte o veľmi malý personál, ktorý ste starostlivo vybrali a že sa stali tak súdržné v tom, že pracujú spoločne je to takmer ako oni navzájom dopĺňajú vety.
Áno, stratiť len jedného zamestnanca z veľmi súdržnej skupiny môže naozaj hodiť celý tím – dokonca aj celý obchodný – zostatok. Chcel by som vám povedať, ako sa to dá udržať. A rád by som vám bol schopný povedať, čo môžete urobiť, aby ste ich udržali. Ale realita je, že v mnohých prípadoch nie je možné nič urobiť. Ak je každý šťastný a je to osoba, ktorá odchádza za dobrých podmienok, potom odchádzajú, pretože sa jednoducho musia – pohybovať, zanechávajúc pracovnú silu na určitý čas, manželka prijíma nové zamestnanie po celej krajine … možnosti sú nekonečné. Jediná vec, ktorú môžete ponúknuť, sú tieto možnosti:
- Zvýšenie miezd
- Možnosť vzdialenej práce, ak si to želajú
- Zmena v hodinách
- Viac času na dovolenku alebo osobné dni
- Zmena umiestnenia pracovného priestoru v budove
Majú zdroj oznámiť svoj bezprostredný odchod zákazníkom, s ktorými vo všeobecnosti pracujú.
Je to vždy najlepšie, ak správa prichádza priamo zo zdroja – najmä ak majú skvelý vzťah so všetkými alebo určitými zákazníkmi. Dôvera vo vašu schopnosť vysporiadať sa s prechodom a prebiehajúce dodanie bude vyššia, ak sa o tom zákazník bude diskutovať s týmto zdrojom tvárou v tvár. Budú mať pocit, že dostávajú čestné a presné informácie o tom, prečo zdroj odchádza. Nebude im to spôsobovať, aby okamžite mysleli na najhoršie alebo veľmi znepokojení.
Zúčastnite sa odchádzajúceho zdroja na procese prijímania zamestnancov na ich výmenu.
Kto by sa mal radšej nahradiť ako ty? Vážne, odchádzajúci zdroj pozná svoju prácu, pozná potreby a preferencie zákazníkov, s ktorými pravidelne komunikujú a vedia, akú úroveň zručností a obchodnú orientáciu si pozícia vyžaduje. Mali by ste tiež, ale obaja z vás pracujú na hľadaní a prijímaní ich náhrad, je žiaduce, len keď to robíte – ak sú k dispozícii dosť dlho na to, aby vám pomohli s procesom.
Majte odchádzajúceho zdroja mentora nového zamestnanca počas procesu nástupu a predstavenia zákazníkom.
Nakoniec, ak ich dokážete udržať dostatočne dlho na to, aby ste sa mohli učiť a / alebo školiť prichádzajúceho zamestnanca, bolo by to najlepšie. To je pravdepodobne dlhý záber, pretože medzi náborovým procesom a mentorským procesom pravdepodobne sledujeme minimálne šesť týždňov. Ak náhradný zdroj nepochádza od interných zamestnancov, potom sa to pravdepodobne nemôže stať… ale aspoň sa snažiť, aby sa to stalo. To bude určite vaše zákazníkov cítiť pohodlnejšie.