Nákupy sa v súčasnosti čoraz viac spájajú s návštevou e-shopov a teda digitálnych predajní. Samozrejme má to svoje výhody, ale rovnako sa oplatí dať si v danom smere na niektoré veci pozor. Rovnako máme možnosť nakúpiť dokonca výhodnejšie a relevantnejšie produkty k našim konkrétnym potrebám, avšak naopak elektronický nákup niekedy môže dopadnúť aj fiaskom. Preto aj takéto moderné a komfortnejšie nakupovanie prostredníctvom on-line má svoje skúsenosťami overené pravidlá.
Pre začiatok je napríklad vhodné, ak nakúpime primárne z overeného e-shopu.
Môže to byť ten, s ktorým už máme dobré osobné skúsenosti , prípadne nám ho odporučil dobrý známy, no samozrejme môžeme sa orientovať aj na niekoľko ďalších poznávacích bodov. Základom je zverejnený kontakt predajcu na dotyčnej stránke, v ktorom nechýba adresa, telefónne číslo, e-mail a predovšetkým zápis v obchodnom registri (ORSR). Z hľadiska dôveryhodnosti webovej stránky sa používa zabezpečený komunikačný protokol HTTPS, kedy je vlastne v hornom rohu vášho prehliadača vidieť zámok, na ktorý keď kliknete, musí sa objaviť platný certifikát. A samozrejme v nejednom prípade je prospešné takisto vsadiť na komentáre, respektíve názory a recenzie zákazníkov (napr. na Facebooku).
- Chýbať nesmie takisto dostupný reklamačný poriadok o informácie s ním spojené. Pre slovenské e-shopy platí, že tovar môžete vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu.
Doba dodania ako aj dostupnosť skladomsú dôležité faktory.
Nebol by to jediný prípad, kedy relatívne neznámy e-shop disponuje atraktívnou ponukou, no s dodaním objednaného tovaru sa môže vyskytnúť problém. V tom lepšom prípade taký, že vám produkt aspoň príde, no možno až za niekoľko týždňov. Za túto dobu ste si pritom mohli dotyčný produkt objednať z e-shopu, v ktorom sa nachádzal na sklade.
- Je vhodné porovnávať dostupnosť tovaru aj na konkurenčných weboch.