Finančná kríza v podnikaní – ako prežiť


Sektor podnikov čaká aj v tomto roku plno náročných úloh. Môže za to pretrvávajúci spomalený hospodársky rast ale aj prudko rastúce prevádzkové náklady. Je na mieste byť pripravený a mať v,,zálohe,, pár rezervných plánov v prípade zhoršenia podmienok pre podnikateľov. Skrátka a dobre šťastie praje pripraveným. Najlepšou možnosťou ako sa nestratiť v pretrvávajúcej kríze a nestať sa jedným z podnikov, ktoré museli zatvoriť svoje brány z dôvodu totálneho vyčerpania, či už hovoríme o zamestnancoch, dodávateľoch alebo po finančnej stránke.

Dvere máme stále otvorené

Začnite optimalizovať, treba si utiahnuť opasok no neuberať na kvalite

Podnikatelia, uťahujú opasky. Firmy by sa to však nemalo dotknúť v negatívnom smere. Ako sa to dá? Nechajte svoju firmu či živnosť pracovať s nižšími nákladmi. Áno, možno Vás to bude stáť trochu času navyše, Váš bankový účet sa Vám ale poďakuje. Komoditou, ktorá rúca trhy svojimi zmenami a najmä cenou sú nehnuteľnosti. Ak platíte prenájom kancelárskych priestorov, ktoré nevyužívate tak často, zmeňte to. Je rozdiel mesačne míňať niekoľko stoviek a niekoľko desiatok eur. Ako sa to dá zmeniť? Počuli ste už o virtuálnom sídle? Jednoduchá služba, ktorá Vám mesačne ušetrí balík. Ak kanceláriu používate iba sporadicky alebo na,,efekt,, vymeňte ju za virtuálne sídlo. Je to legálne a šikovné nahradenie fyzickej kancelárie. Avšak s istým bonusom v podobe spravovania administratívy spojenej s korešpondenciou. V niektorých firmách si na svojej novej adrese reálnu kanceláriu môžete aj prepožičať. Každý podnikateľ potrebuje reklamu. Dostať sa do povedomia svojich zákazníkov je kľúčové. Na to nepotrebujete hneď drahé billboardy a reklamy v televízii či rádiu. Opäť stačí zapojenie rozumu. Vymyslite si novú akciu, kde zákazník ušetrí ak privedie nového klienta.

Vystúpte zo súkromia, zákazníci sú tam vonku

Nechajte si vytvoriť kvalitný a jednoduchý web s ľahkým spravovaním. Vyrazte do sveta a oslovujte svoju klientelu priamo tam vonku. Je leto, predstavujte svoje umenie či výrobky alebo služby na akciách, kde sú ľudia. Niekedy je naozaj pravda, že je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť. Prispôsobte svoje ceny reálnym možnostiam svojich zákazníkov. Nie, netvrdíme že máte predávať skoro zadarmo. Skúste si spraviť malý prieskum konkurencie a urobte si aktuálny obraz o tom, v akej cenovej relácii sa pohybujú ostatný. Dajte do pľacu Váš produkt s pár centovým rozdielom na cene a zákazníci sú Vaši. Veď čo milujú všetci viac ako možnosť ušetriť, hlavne v dobe krízy, ktorá sa dotkla takmer všetkých. Toto je len pár rád ako sa nedostať do krízy, ktorá sa nenápadne pohybuje okolo nás. Nečakajme kým bude podnikanie ohrozené. Nezachraňujme situáciu a nehádžme flintu do žita. Buďte radšej krok napred a urobte svoje proti- krízové opatrenia už teraz.