Veľké spoločnosti v oblasti elektronického obchodu by nemali ponúkať výrazné zľavy, musia zverejňovať pravidlá zliav a zabezpečovať, aby nevytláčali súperov z podnikania. Uviedol ti indický šéf protimonopolných súdov, keď jeho komisia spustila reklamu na webe Amazon a Walmart.
Tieto poznámky prichádzajú pred návštevou generálneho riaditeľa Jeffa Bezosa tento týždeň v Indii. Pravdepodobne sa prejaví veľké napätie, keď majitelia malých firiem v krajine plánujú protesty v 300 mestách, keď vystupujú proti svojej kampani proti tomu, čo považujú za nekalé obchodné praktiky.
Predovšetkým obchodníci obviňujú dvoch amerických gigantov z toho, že sa spoliehajú na výrazné zľavy a preferenčné zaobchádzanie s vybranými predajcami.
Otvorenosť v oblasti politík zliav a spôsobu, akým spoločnosti využívajú dáta zákazníkov, je nevyhnutná, uviedol Ashok Kumar Gupta, predseda indickej komisie pre hospodársku súťaž.
„Ak ste úplne čistí, vyjdite a umiestnite to na svoju webovú stránku. Aby to všetci vedeli a nie je nič neprehľadné,“ povedal.
„V opačnom prípade sa vyskytnú sťažnosti, budeme sa pýtať – prečo sa chcete podrobiť tomuto druhu vyšetrovania, ak ste o ňom otvorení.“
Len pár hodín po svojich pripomienkach však komisia v pondelok uviedla, že vyšetruje AZ a FL, pričom upozorňuje na obvinenia z hlbokého znižovania a propagácie „preferovaných predajcov“.
Amazon sa zviazal v Indii investovať 5,5 miliárd dolárov, čo Walmart v roku 2018 čerpal 16 miliárd dolárov na kúpu väčšinového podielu v najväčšom obchodnom portfóliu spoločnosti Flipkart.
Skupiny zastupujúce viac ako 70 miliónov maloobchodníkov tvrdia, že obe organizácie porušujú indické zahraničné investičné pravidlá, ktorých cieľom bolo zabrániť prudkým online zľavám.
Gupta povedal, že ak ste boli zanedbateľným hráčom, nebolo nič zlé, ale „ako náhle získate trhovú silu, nebudete môcť v týchto praktikách pokračovať, pretože začínajúcim hráčom ublížite.“